Formulier vakbondspremie niet ontvangen of verloren? Wat moet je doen?

Nieuws dinsdag 21 augustus 2018


Sinds 2012 kan je personeelsdienst je niet langer een duplicaat van het formulier voor de aanvraag van je vakbondspremier bezorgen, zelfs niet wanneer je formulier is zoekgeraakt, je het nooit ontvangen hebt of het foute informatie bevat. Wat moet je dan doen?

In dat geval heb je twee mogelijkheden om alsnog je vakbondspremie aan te vragen:

■ Ofwel contacteer je per telefoon of mail je gewest/afgevaardigde/sector of ga je snel ter plekke om de ACOD op de hoogte te brengen van het probleem. De contactgegevens vind je op het einde van dit artikel.
■ Ofwel stuur je een mail naar de vzw Vakbondspremie (adres: sec.asbl-vzw@cgspacod.be) met vermelding van je naam, voornaam, geboortedatum, lidnummer ACOD (als je dat kent), de referentie van je werkgever(s) in 2017 en de eventuele data van in- en uitdiensttreding voor het referentiejaar (2017).

Hierna ontvang je van ons een vervangingsformulier dat je ons – indien nodig – verbeterd en/of vervolledigd moet terugsturen. Zodra we dit vervangingsformulier ontvangen hebben, zetten we de nodige administratieve stappen bij het secretariaat van de Commissie Vakbondspremies, zodat je toch je premie kan ontvangen.


Contactgegevens ACOD


Antwerpen-Kempen-Mechelen
Ommeganckstraat 47-49, 2018 Antwerpen

antwerpen@acod.be
03 213 69 20

Limburg
Koningin Astridlaan 45, 3500 Hasselt
limburg@acod.be
011 30 09 70

Oost-Vlaanderen
Bagattenstraat 158, 9000 Gent

oost_vlaanderen@acod.be
09 269 93 33

Vlaams-Brabant
Maria Theresiastraat 121, 3000 Leuven

vlaams_brabant@acod.be
016 21 37 20

West-Vlaanderen
Sint-Amandsstraat 112, 8800 Roeselare

west_vlaanderen@acod.be
051 20 25 70

Brussel
Congresstraat 17-19, 1000 Brussel
brussel@acod.be
02 226 13 11